muhasabah 25 tahun

Alhamdulillah.. segala kesyukuran dipanjatkan kepada Allah Ta’ala.. yang memberikanku kefahaman tentang nilai dan erti hidup sebenar, supaya aku dapat mengenali dengan lebih dekat siapa Tuhanku, bagaimana aku diciptakan, kenapa aku diciptakan, untuk apa kesemuanya ini ada di depan mataku..ya Allah.. aku lebih mensyukuri nikmat yang diberikan kepadaku, dan aku lebih mencintaiMu, tapi benar, aku juga lebih takut akan seksa dan azabMu, takut untuk membuat maksiat, takut untuk melemaskan diri dalam lautan jahiliyyah yang pernah cuba melemaskanku sewaktu ketika dahulu.. ya Allah.. sesungguhnya aku hanyalah manusia, yang ada kelebihan dan banyak juga cacat celanya.. tapi apa yang kuharapkan adalah keampunan dan rahmatMu.. supaya aku tidak tergolong dalam orang yang pada hari itu tunduk malu dan kesal dihadapanMu kerana ingkar dan sombong kepadaMu..

Semoga 25 tahun yang telah ku lalui diberkatiMu. Semoga detik-detik hidupku yang selebihnya ini dapatku gunakan untuk mendekatkan diriku kepadaMu, dan meraih mardhatiLlah yang aku dambai.

—-

Saja nak share di sini, koleksi gambar2 yang berlatarbelakangkan langit =)

 

usrah di tepi pantai sambil melihat sunrise

mukhayyam akhawat

trip naik ferry melihat sunset dgn zauj =)

di usyd bersama zauj

jaulah akhawat dari melbourne ke adelaide

muhasabah diri di coogee

dalam perjalanan ke wyong, rehlah bersama akhawat

perjalanan balik ke rumah dari uni

perjalanan balik dari mesia ke sydney..

Leave a Reply

